3 Aralık 2014 Çarşamba

Dizi reytinglerini polemikler uçuruyor

Yüksek bütçeli yapımlar düşük reyting yüzünden bir bir ekrana veda ederken, başta yapımcılar olmak üzere sektörde bir tedirginlik hakim.Yapımcılar her dönem bu tür darboğazlardan çıkmayı başarsa da, olan hikâyelere oluyor. Siparişle ve alelacele ekrana sürülen diziler sayesinde hem hikâyeler tükeniyor hem de emekler zayi oluyor. Peki on yılı aşkındır devam eden projelerin ve hatta dillerden düşmeyen dizilerin sırrını hiç merak ettiniz mi? Belki de bu sorunun cevabı; başta senaryosu olmak üzere, oyunculukları ve hikâyesi ile daha ilk bölümünde eleştiri oklarının hedefi olan ‘Kertenkele’nin izleyiciyi ekrana çekmesinde gizli. Dizinin ‘Hırsız İmam’ tiplemesi yüzünden haftalarca eleştirilmesi reytingini artırmış, ‘reklamın iyisi kötüsü olmaz’ cümlesini bir kez daha hatırlatmıştır. Pek çok oyuncunun emekli olduğu Kurtlar Vadisi projesi de ilk zamanlar alamadığı reytingleri, şiddet sahneleri yüzünden kamuoyunda gündem olmasına borçludur. Muhteşem Yüzyıl’ı zirveye taşıyan insanların tarihe merakı değil, ‘tarihi şahsiyetler kötü gösteriliyor’ tartışmalarıdır. Bir tecavüz sahnesiyle halkın diline düşen ‘Fatmagül’ün Suçu Ne’ tartışmalar sayesinde zirve yarışına ortak olmuş, bir başka dizi ‘Bin Bir Gece’ ise 150 bin dolarlık ahlaksız teklif sayesinde günlerce konuşulmuş ve reyting yarışında ilk sıraya oturmuştu. Kısa sürede sokağın diline düşen Aşk-ı Memnu da tartışmalı sahneleriyle eleştirilmiş, sonrasında ise bu tartışmaların kaymağını ekranda fazlasıyla yemişti. TANITIMA HARCANAN PARA BOŞA MI?Bu tür tartışmalarla gündeme gelen dizilerin başarısı, milyonlarca lira harcanarak yapılan tanıtımların boşuna mı olduğu sorusunu gündeme getirmiyor değil. Bir diziyi, tanıtımına para harcamadan Türkiye’nin gündemine oturtmak ve reytinglerde zirveye taşımak mümkün... Nasıl mı? Bunu da Milliyet yazarı Ali Eyüboğlu’nun ince eleştirisi aslında olup biteni anlatmaya yetiyor: “Öncelikle dizinin senaryosunda toplumun değer yargılarıyla örtüşmeyen, hatta aykırı düşen ayrıntılar içermesi şart. ‘Şeytan ayrıntıda gizlidir’ çünkü. Dizi daha başlamadan, ekran tanıtımlarında o ayrıntıların altı çizilmeli ki, toplumun bir kesimi ‘şeytan görmüş’ gibi çarpılsın. Dizinin tanıtımı ekrana geldikçe ‘Olmaz böyle şey’ diyenler telefona sarılıp, Alo RTÜK’e şikâyet yağdırsın.” Sonrasında ise gelsin reytingler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder